Returnering & Forbrugerrettigheder
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt MyGlas by Myrup®, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse, medmindre du vælger at benytte med medsendte returlabel. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.Anvend om muligt den originale emballage eller hvad der svarer til for at undgå, at emballage kan blive en risiko for værdiforringelse og at du kan være sikker på at kunne modtage alle pengene retur. Du anbefales at bruge original emballage.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter jeg den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos MyGlas by Myrup®.Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare er i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består dit køb af flere partier udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den, du har fået det sidste parti.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give MyGlas by Myrup® meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail på myglasbymyrup@gmail.com eller på tlf: +4528500344. I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Stofservietter
- Produkter, som er fremstillet efter dine specifikationer eller som bærer et tydeligt personligt præg.
- Køb, der ingåes på en offentlig auktion, f.eks. auktion, hvor overskud fra salget er gået til velgørenhed.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til MyGlas by Myrup®, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne dit købsbeløb.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer jeg alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som jeg tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Jeg gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Jeg kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil jeg har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
MyGlas by Myrup®
Leerbjerg Lod 29
3400 Hillerød
Du kan også fortryde købet ved at mig give en meddelse, hvor det tydeligt fremgår, at du har fortrudt, og aflevere den personligt på ovenstående adresse efter forudgående aftale med mig.
Jeg modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos mig, har du som forbruger 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Da produkterne er fremstillet i hånden og er brugskunst, vil mindre uperfektheder eller farveforskelle ikke blive betragtet som fejl eller mangler, og er derfor ikke omfattet af reklamationsretten.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer jeg dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så jeg kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Jeg anbefaler, at du anvender returlabel fra dit køb, hvis dette er muligt.
Varen sendes til:
MyGlas by Myrup®
Leerbjerg Lod 29
3400 Hillerød
Når du returnerer varen, skal du sende et billede pr. mail/sms og beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Jeg modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til MyGlas by Myrup®, Britt Lind Myrup, mail: myglasbymyrup@gmail.dk eller tlf: +4528500344 . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.